Eğitim Programı
SAAT/GÜN |
1. GÜN (10.11.2023) |
SAAT/GÜN |
2. GÜN (11.11.2023) |
SAAT/GÜN |
3. GÜN (12.11.2023) |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: Açılış Programı |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: Beyin Fırtınası |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: Uygulama- III |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Katılımcılara program tanıtımı yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Deprem bölgesinin ihtiyaçları öncellenerek, yeni proje fikirleri geliştirme noktasında tartışmalar |
DERS KONUSU: Grup eğitmenleri eşliğinde proje yönetimi ile ilgili uygulama yapılması, her bir projenin ayrı ayrı değerlendirilmesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Kayıt ve tanışma -Katılımcılara araştırma alanları ve başarısız proje başvuru bilgilerine yönelik form dağıtımı, -Eğitim programı hakkında katılımcılara bilgi aktarılması, - Üç Günlük etkinlik program süreci ile ilgili bilgilendirme sunumu |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar alanlarına göre gruplara ayrılacak ve her bir grubun alanına uygun bir eğitmeni olacaktır. Eğitmen ve grupta yer alan katılımcılar tarafından bölge problemlerine yönelik yeni proje fikirleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek projeler üzerinden "Başarı Ölçütleri" ve "Risk Yönetimi" kısımları ile ilgili detaylı bilgilendirme yapılacaktır. Yöntem ile ilgili stratejiler katılımcılarla paylaşılacaktır. |
|||
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Araştırma Projesi Kavramı |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Beyin Fırtınası |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Uygulama- III |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mehmet YILMAZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Araştırma projesi nedir? Neden araştırma projesi yapılır? Araştırma projesi nereye sunulabilir? |
DERS KONUSU: Deprem bölgesinin ihtiyaçları öncellenerek, yeni proje fikirleri geliştirme noktasında tartışmalar |
DERS KONUSU: Grup eğitmenleri eşliğinde proje yönetimi ile ilgili uygulama yapılması, her bir projenin ayrı ayrı değerlendirilmesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Fikirlerin projeye dönüştürülmesi süreci - Projeye ön hazırlık - Fikre uygun proje türünün (ARDEB, TEYDEB, SANTEZ gibi) belirlenmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar alanlarına göre gruplara ayrılacak ve her bir grubun alanına uygun bir eğitmeni olacaktır. Eğitmen ve grupta yer alan katılımcılar tarafından bölge problemlerine yönelik yeni proje fikirleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların taslak veya revize projeleri üzerinde "Başarı Ölçütleri" ve "Risk Yönetimi" kısımları incelenecek ve gerekli düzeltmeler yapılacaktır. |
|||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK ARDEB Programlarının Tanıtımı |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Beyin Fırtınası |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Uygulama- IV |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. M. Deniz TURAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: TÜBİTAK ARDEB Programları hakkında detaylı bilgi katılımcılara aktarılacaktır. |
DERS KONUSU: Deprem bölgesinin ihtiyaçları öncellenerek, yeni proje fikirleri geliştirme noktasında tartışmalar |
DERS KONUSU: "Yaygın etki" kısmının yazımında dikkat edilecek hususlar |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -TÜBİTAK ARDEB dahilindeki program türleri - TÜBİTAK programlarında yapılan değişiklikler -ARDEB programları arasındaki farklar - Uygun ARDEB programı seçimi - Projelerde terminoloji -Proje öneri formlarının tanıtımı -1001 Araştırma projeleri Prg. -1002 Hızlı destek Prg. -1003 Önc. alanlar Ar-Ge Prg. -1007 Kamu kurum. Ar-Ge Prg. -3501 Kariyer geliştirme Prg. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar alanlarına göre gruplara ayrılacak ve her bir grubun alanına uygun bir eğitmeni olacaktır. Eğitmen ve grupta yer alan katılımcılar tarafından bölge problemlerine yönelik yeni proje fikirleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek başarılı ve başarısız projelerden faydalanılarak "Yaygın etki" kısmı ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır. |
|||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK Programları Proje Bileşenleri |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Beyin Fırtınası |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Uygulama- IV |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Katılımcılara TÜBİTAK programlarının proje bileşenleri hakkında detaylı bilgi aktarılacaktır. |
DERS KONUSU: Deprem bölgesinin ihtiyaçları öncellenerek, yeni proje fikirleri geliştirme noktasında tartışmalar |
DERS KONUSU: "Yaygın etki" kısmının yazımında dikkat edilecek hususlar |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Proje bileşenleri (Başlık, özet, amaç ve hedefler, konu, kapsam ve literatür özeti, özgün değer, yöntem, projenin yönetim düzeni, iş paketleri ve iş-zaman çizelgesi, başarı ölçütleri ve risk yönetimi, proje ekibi, araştırma olanakları, yaygın etki, bütçe ve gerekçesi) |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar alanlarına göre gruplara ayrılacak ve her bir grubun alanına uygun bir eğitmeni olacaktır. Eğitmen ve grupta yer alan katılımcılar tarafından bölge problemlerine yönelik yeni proje fikirleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların taslak veya revize projeleri üzerinde "Yaygın etki" kısmı incelenecek ve gerekli düzeltmeler yapılacaktır. |
|||
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Proje Sürecinin Oluşturulmas |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Beyin Fırtınası |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Uygulama- V |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Katılımcı akademisyenlere proje hazırlık safhaları hakkında bilgi verilecektir. |
DERS KONUSU: Deprem bölgesinin ihtiyaçları öncellenerek, yeni proje fikirleri geliştirme noktasında tartışmalar |
DERS KONUSU: Katılımcıların proje önerilerinin bir bütün halinde değerlendirilmesi ve son düzeltmelerin yapılması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Proje planı geliştirilmesi ve iş paketlerinin oluşturulması -İş paketlerinde çalışacak proje ekibinin görev uyumu -İş paketi sürelerinin tespiti -Projenin iş paketi-zaman yönünden kurgulanması -Zaman planı geliştirme ve kontrolü |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar alanlarına göre gruplara ayrılacak ve her bir grubun alanına uygun bir eğitmeni olacaktır. Eğitmen ve grupta yer alan katılımcılar tarafından bölge problemlerine yönelik yeni proje fikirleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların proje önerileri bir bütün halinde değerilendirilecek, katılımcıların soruları cevaplanacak, son düzeltmeler yapılacaktır. |
|||
ÖĞLE YEMEĞİ |
|||||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Proje Bütçesi Oluşturma |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Uygulama-I |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Uygulama- V |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Halil HASAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Proje hazırlığında bütçenin oluşturulması ve hazırlık aşamaları hakkında bilgi verilecektir. |
DERS KONUSU: Özgün değer (Konunun Önemi, Projenin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu veya Hipotezi ile Amaç ve Hedefler) |
DERS KONUSU: Katılımcıların proje önerilerinin bir bütün halinde değerlendirilmesi ve son düzeltmelerin yapılması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Proje bütçesi gider kalemlerinin tespiti, dikkat edilecek hususlar -Proje kaynaklarının tespiti -Proje maliyetinin tespiti, ARDEB programlarıyla uygunluğu -Proje bütçesinin kontrolü |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların yeni gelişen proje fikirleri, taslak veya revize projeleri üzerinde özgün değer kısımları incelenerek ve gerekli tartışmalar yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların proje önerileri bir bütün halinde değerilendirilecek, katılımcıların soruları cevaplanacak, son düzeltmeler yapılacaktır. |
|||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Projede Risk Yönetimi |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Uygulama-I |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Uygulama- VI |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Halil HASAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Projenin başarıyla tamamlanması için öngörülen risklerin nasıl belirleneceği ve bu risklerin aşılması için nasıl çözüm yolları geliştirileceği hakkında bilgi aktarılacaktır. |
DERS KONUSU: Özgün değer (Konunun Önemi, Projenin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu veya Hipotezi ile Amaç ve Hedefler) |
DERS KONUSU: Örnek panel senaryosu |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Proje başarı ölçütleri ve kurgusu -Risk tanımlama -Risk analizi -Risk izleme ve control -İş paketlerinde olası riskler -Projede B planının önemi ve belirlenmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların yeni gelişen proje fikirleri, taslak veya revize projeleri üzerinde özgün değer kısımları incelenerek ve gerekli tartışmalar yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her bir gruptan bir proje seçilerek değerlendirme yapılacaktır. Eğitmenler, panelist rolü üstlenecek projelerin panel ortamında nasıl değerlendirildiği katılımcılara aktarılacaktır. |
|||
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Araştırma Projeleri Değerlendirme Aşamaları |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Uygulama-I |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Uygulama- VI |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Projelerin değerlendirilmesinde dikkat edilen hususlar ve paneller hakkında bilgi aktarılacaktır. |
DERS KONUSU: Özgün değer (Konunun Önemi, Projenin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu veya Hipotezi ile Amaç ve Hedefler) |
DERS KONUSU: Örnek panel senaryosu |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Projelerin panel öncesinde değerleindirilmesi -Yasal izin belgeleri, etik kurul onayları -Panellerde projelerin değerlendirilmesinde dikkate alınan kriterler -Özgün değer -Yöntem -Proje yönetimi, ekip ve araştırma olanakları -Yaygın etki |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların yeni gelişen proje fikirleri, taslak veya revize projeleri üzerinde özgün değer kısımları incelenerek ve gerekli tartışmalar yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her bir gruptan bir proje seçilerek değerlendirme yapılacaktır. Eğitmenler, panelist rolü üstlenecek projelerin panel ortamında nasıl değerlendirildiği katılımcılara aktarılacaktır. |
|||
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Projelerin Raporlanması |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Uygulama- II |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Uygulama- VI |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. Mehmet KARAKÖSE, Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. M. Onur KAMAN, Doç. Dr. Erkut YALÇIN, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Kabul edilen projelerin TÜBİTAK'a raporlanması ve çıktıların paylaşılması hakkında bilgi verilecektir. |
DERS KONUSU: Grup eğitmenleri eşliğinde yöntem kısmı ile ilgili uygulama yapılması, her bir projenin ayrı ayrı değerlendirilmesi |
DERS KONUSU: Örnek panel senaryosu |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Ara ve sonuç raporlarının yazılmasında dikkat edilecek hususlar, -Proje çıktılarından yayın oluşturma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların taslak veya revize projeleri üzerinde yöntem kısmı incelenecek ve gerekli düzeltmeler yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her bir gruptan bir proje seçilerek değerlendirme yapılacaktır. Eğitmenler, panelist rolü üstlenecek projelerin panel ortamında nasıl değerlendirildiği katılımcılara aktarılacaktır. |
|||
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Günün Değerlendirilmesi ve Gruplandırma |
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Uygulama- II |
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Eğitimin değerlendirilmesi ve sertifika töreni |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. H. Soner ALTUNDOĞAN, Prof. Dr. Mehmet YILMAZ, Prof. Dr. M. Deniz TURAN, Prof. Dr. Halil HASAR, Prof. Dr. M. Emin CANDANSAYAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÖKÜM |
|||
DERS KONUSU: Gün içerisinde aktarılan bilgiler gözden geçirilecek, anlaşılmayan kısımlar yeniden açıklanacak, uygulamalar için gruplar oluşturulacaktır. |
DERS KONUSU: Grup eğitmenleri eşliğinde yöntem kısmı ile ilgili uygulama yapılması, her bir projenin ayrı ayrı değerlendirilmesi |
DERS KONUSU: Katılımcılar tarafından eğitimin değerlendirilmesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Gün içerisinde aktarılan bilgilerin değerlendirilmesi, soruların cevaplanması ve tartışılması -Kayıt sırasında doldurulan formlarda katılımcılar tarafından verilen bilgiler ışığında grupların oluşturulması ve grup eğitmenlerinin belirlenmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların taslak veya revize projeleri üzerinde yöntem kısmı incelenecek ve gerekli düzeltmeler yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Son saatte katılımcılara söz verilerek eğitimin değerlendirilmesi yapılacak, eğitmenler tarafından son değerlendirmeler yapılacaktır. Eğitime katılan akademisyenlere katılım sertifikaları verilerek eğitim sonlandırılacaktır. |
|||
Toplam Ders Sayısı=10 |
Toplam Ders Sayısı=10 |
Toplam Ders Sayısı=10 |